This is the cinematographic diary of an extended trip through the Pampas, on the trail of Guillermo Enrique Hudson, aka William Henry Hudson. Hudson is an enigmatic figure, full of contradictions: he was an Argentine gaucho who became an English writer. He fought in the army against the “savages” but also defended them. He wrote obsessively about his native land, but never returned. In the twists and turns of the road, a combination emerges of documentary speculation, personal memory… and dreams.