Ukraine, 1996. Five months before the moratorium on the death penalty. Two old friends, a police detective and a forensic psychiatrist, are investigating the murder of a colleague whose widow both of them loved when they were young. Immersed in memories of the past, they unconsciously create a future in which their children will have to live, reaping the fruits of their parents' lost hopes.