Eighth century. Christianity is spreading throughout Europe, while pagan beliefs are disappearing. After the attack of the Franks, and with the Carolingian army almost over the Pyrenees, the local bailiff turns to an ancient goddess for help. Thanks to a blood compact, and in exchange for his own life, he defeats the enemy; however, before dying, he makes his son Eneko promise that he will protect his people and guide them in the new era. A few years later Eneko will try to keep his promise by completing a mission: to recover his father's body.