In a non-existent town, five true stories based on oral testimonials and texts by writers take place between 1914 and 1982. Through them, we see the social changes experienced throughout the 20th century by a small town in the Northern Basque Country, the deep-rootedness and approximation of a language, and the struggle for survival.