Police control and the closure of certain crossings on the Bidasoa river, natural border of the Pyrenées-Atlantiques Department, imposed by France in summer 2018 to prevent the entrance of immigrants on their way to other European countries, caused 10 deaths in a single year. Seven people died from April 2021, drowned in the waters of the River Bidasoa between Irun and Hendaia, while another three lost their lives in October 2021, hit by a train in Ziburu. This documentary, as well as putting a voice and face to several of the activists who work on either side of the river, as representatives of the Harrera Sarea (Reception Network) and Bidasoa Etorkinekin (The Bidasoa with Migrants) associations, also recalls those who lost their lives, giving them a name and an age, following their journey and their dreams, discovering the history and the people behind the cold figures of the deceased, giving the tragedy a more human aspect.