Txomin, an unemployed Basque archaeologist, receives a commission to provide an expert's report on Mars. With his brother Gene at the wheel, they leave Eibar on an adventure through northern Spain. When Gene's frail health and a mysterious toxic mist make them lose their way, they turn to their sister Mila. The reunion between the three awakens old family gripes as Gene's health continues to decline. With the help of a few ghosts and Jesus Christ himself, the two brothers decide to complete their mission.