April 15th, 1939. Two weeks after the end of the Spanish Civil War, lieutenant Medina bursts into the Hotel Palace with an unexpected announcement: Franco will dine there that night with his top generals. What they don’t know is that the dinner will be prepared by a group of Republican chefs who have just been given their last chance to escape the country.