In the early 80s, in the Chilean desert, 11-year-old Lidia is raised by a queer family banished to the outskirts of an unpleasant and dusty mining town. They are accused of causing a mysterious disease that’s starting to spread, said to be passed on through a simple gaze, when one man falls for another. In this modern western, Lidia leads the quest for revenge, taking on the violence, the fear and the hatred, where the family is her only haven and love could be the real danger.