When Tejero stormed the Spanish Congress building gun in hand, only three men stayed in their seats whilst the others crouched down to protect themselves: Adolfo Suárez, Santiago Carrillo and Gutiérrez Mellado. Through these three men who led the transition to democracy and the three ringleaders of the coup d’état —Tejero, Milans and Armada—, the series follows the chain of events and tensions that brought the country to the brink of returning to the former military regime.