Octavio and Adela were born in neighbouring towns on the same morning as the proclamation of the Second Republic in Spain. From that day on, without them realising it, their lives will be connected, intertwined in the shape of an "8", during 8 crucial moments in the 90 years of their lives. Meanwhile, in the background, is the Spain of their day. Their fates, separate but united, on opposing sides, gradually start attracting one another until finally completely merging in their late but well-deserved love story.