"The Venerable Sultan of the Land of Nour is looking for a person to introduce him to the mysteries of the camera obscura and the cinematograph". 1901, during a country outing, the famous camera operator for the Lumière brothers, Gabriel Veyre, reads this advert in a newspaper and two weeks later sets foot in the Land of Nour to introduce the Venerable Sultan to the cinematograph technique. Science and magic, love, humour and phantoms.