The unraveling begins in what appears to be an ordinary lower-middle-class Japanese family when the parents hire a tutor to help their junior high school son with his failing grades. The enigmatic tutor is like a loose cannon, ricocheting through the family and twisting conventional facades into the realm of the absurd.