Recent graduates and close friends Martha and Karen turn the farm left to the latter by her grandfather into a boarding school for girls. But one day, the two teachers and Joe Cardin, the doctor who encouraged them to build the school, are caught up in a scandal when a malicious student cooks up a spiteful lie.