Based on the novel of the same name by Arantxa Urretabizkaia, the film follows the life of a 30 year-old married woman and her son. The protagonist asks herself what drove her husband, Txema, to leave her alone with their child. Internal monologues serve to explore subjects such as motherhood, loneliness and everyday routine in the Basque society of the late 70s.