After reading the novel El impostor, Professor Unai Eguía begins an investigation to uncover what happened to Enric Moner, a Catalan republican deported to Nazi camps. At the same time, Antón Gandarias investigates his uncle Anjel Lekuona, who was captured by the Gestapo in exile. Their paths cross and their investigations take them to Prague, where they discover the incredible story of František Suchý and his son, who risked their lives to save the ashes of 2,000 victims of Nazism.