A singer frozen in old black and white photos. Forever young. Encapsulated. Trapped in the frame, just like her voice on her vinyl records.
Forgetting that the point of view is chosen. Forgetting that, in addition to being a singer, Lurdes Iriondo is also an essential reference in the transmission of Basque culture. She understood that children were the key, and she worked for them.