The film tells the story of Martha Hoffman, an eccentric and wealthy patron who is committed to a psychiatric clinic by her daughters. The expert witness Casares investigates whether this is a scheme to control their mother’s fortune or if Martha truly suffers from a form of dementia that endangers her well-being and that of her family.