Adaptation of the novel by the English author William Thackeray. Barry Lyndon, a young and ambitious Irish rogue, has to emigrate because of a duel. He proceeds to lead merry and adventurous life. But his dream is to climb the social ladder. To succeed, he marries a wealthy widow, earning himself a place amongst the 18th-century English nobility.