A portrait of Javier Urondo and his discomforting, sharp and provocative take on the act of serving food. Paco Urondo, his father, was a distinguished poet and political activist, murdered by the military dictatorship in 1976. This is the story of Javier, of how he maintains the Urondo Bar, a restaurant in a Buenos Aires suburb, from where he lends new meaning to a legacy and a belonging and turns them into an act of resistance. A film about food as a source of culture and family.