The finding of a series of unpublished tapes prompts Juan Carlos Pérez, leader of the iconic band Itoiz, to think back over their break-up at the height of their fame, following an obvious change of style towards the pop music that he continues to spurn today. Juan Carlos therefore sets out on a cathartic journey into the essence of the group, reliving its early days as a prog-rock group in the Mutriku of the early 70s as he comes to terms with the past.