The Story of Us reconstructs a love story starting with its end. Ángela and Antonio are a couple who, like so many others, fell in love, shared dreams, had children, tried hard not to give up and fell several times. When love ends, the questions arise: Where did it all go wrong? How did we end up like this? On a journey through the highs and lows of their relationship, Ángela and Antonio struggle against the passing of time, the interferences of desire and the idealisation of love.