Animated short film based on the drawings of the artist Jesus Mari Lazkano and showing us the transformation of the Mer de Glace glaciar in Chamonix. The film opens with an introduction narrating the history of the loss of a painting on the subject by Caspar Friedrich dating from 1824, which disappeared during the desperate flight of the Nazis from Berlin in May 1945. It continues with a physical zoom out, a journey to the outside of the galaxy, serving to go back in time to the last glacial period (2 million years ago).