Agustín Gómez Arcos made a name for himself as a playwright in the 50s, but the modern approach and freedom of his work earned him censorship and drove him into exile. In France he became a successful author while remaining a great unknown in Spain. After decades of oblivion, in 2006, the Cabaret Voltaire publishing house started to translate and publish his novels for the first time in our country. Today he has been recovered by a new generation of readers.