The Song dynasty stone statues, dating back 800 years, stand in the wheat fields of Maozhuang Village. Eight-year-old Qing lives in this village with her mother, Hongmei, while her father works away from home all year round. On the way to school, she meets a ghost-like white child who has come to find his missing mother. With the child's arrival, Qing starts to sense whispering under the stone statues as her mother's secret past begins to reveal itself.