The Designer Is Dead follows Miguel Adrover, the groundbreaking New York designer who reshaped fashion with bold statements on multiculturalism, sustainability, and politics. Once hailed as the future of fashion, he faded from the spotlight and sought new inspiration in Mallorca. The documentary revisits his rise, fall, and creative rebirth through rare archival material, unseen shows, and interviews with collaborators like Jennifer Hoffman and Pulitzer-winning critic Robin Givhan.