One morning in 1936, the war made its appearance from the balcony before the eyes of the little Gabriela: a man on the run is hiding in the interior courtyard of the building and neither say a word; but the screams of a woman neighbour give him away and the man is arrested by the supporters of the coup. The evocation of that collective wound appears as a singular and non-transferable pain. Only the empty balcony is left, the image of that first farewell.