The musical career spanning 40 years and the relationship of 25 years with his partner provide the excuse to look at the life and history of 60-year-old Mikel Erentxun, one of the most influential artists in the national music scene. Delving into the artist's professional background and his personal life is part of the essence of this film. Embracing his fear of death and, above all, of the passing of time, means that Mikel has to make important decisions in his life.