Arrebato (1980) is the greatest cult movie of today’s Spanish cinema and Iván Zulueta, its director, an accursed filmmaker. Arrebato was the film that forecast the end of the movida, a dark and harrowing reel whose history and intra-history are intimately linked. Arrebato acts as a premonition of the director’s own life. Just like his actors, Zulueta will end up being brought down by drugs and the cinema and, like them, will also disappear.