The documentary Arg(h)itzen features the testimonials of 30 people who were subjected to torture in the Sakana region between the years of 1966 and 2011, through a rigorous and dynamic story. Not only does it show what torture is and how it can be recovered from, but it also reveals, through experts, the State structures of impunity. This is the result of an enormous work of collaboration between neighbours to highlight the truth about torture and create the path towards its complete eradication.