Pilar Crespo, President of AAMMA (the Andalusian Association of Women in Audiovisual Media) and a member of the Board of Directors of ANCINE (the Andalusian Association of Film Producers), founded her own audiovisual production company, Magnetika Producciones, in 2016. She has produced more than 20 audiovisual works, including the RTVE fiction series Operación Barrio Inglés and the feature-length documentaries Val del Omar, Poeta Audiovisual, La última toma, and La Residencia de señoritas, among others.
(Bari, 1979). After studying human rights and working for several NGOs in London, she moved to Valencia in 2009 and joined the audiovisual sector at Los Sueños de la Hormiga Roja, a production company. Since 2014, she has worked at Tarannà Films in distribution, at festivals, and on projects in development. She is the co-director of the Biennale Internazionale Donna e Cinema, the coordinator of the Atenea Program, and has conducted studies for the IVC on gender and audiovisual media. She also collaborates with festivals such as Humans Fest and La Cabina on production and protocol tasks.
Sonia is a director, producer and animator specialized in stop motion. She has directed three short films —Txotxongiloa, Malkoak and Plazer bat— as well as several advertising spots using this technique. With a background in Environmental and Forest Chemistry, she combines audiovisual production with sustainability. In 2024 she was nominated for the Goya Awards for the animated short film Txotxongiloa.
She holds a degree in Audiovisual Communication and specializes in international cultural management. She began her career in social cinema in 2012 and wrote and directed her first feature film, Julie, in 2016. Julie won an award at the Málaga Film Festival and was selected for international competitions such as Kolkata and Warsaw. She then directed the short film La hora de la merienda, which was widely screened at festivals and included in the Retrospectiva España catalog at the Clermont-Ferrand Festival. She also directed the documentary El tiempo es nuestro (2020), which resulted from a collective creative process.
She has combined her work with teaching and cultural management, having taught at more than 35 educational centers, in international training programs, and at universities. She has also been part of the pre-selection team for MiradasDoc and the project selection team for Cinema Pendente at L'Alternativa in Barcelona.
She is currently the managing director of CIMA (the Association of Women Filmmakers and Audiovisual Media).
She has more than 25 years of experience in the audiovisual sector and worked as an executive producer promoting fiction and documentary projects until 2017. She founded and directs the Dones Visuals association, and has contributed to the implementation of its Action Plan since 2017.
Director, screenwriter and producer, PhD in History from the Complutense University of Madrid and trained in film with renowned figures such as Pilar Miró, Fernando Colomo, Fernando Trueba and Eliseo Altunaga. Co-founder of AMMA (Association of Women in Audiovisual Media of Murcia) and creator of Producciones Imaginarias RCI, she has developed fiction, documentary and television projects with a strong focus on social, historical and equality issues. Co-producer of Migas de pan (2016), selected by Uruguay for the Oscars, and director of Hueco (2024), awarded Best Murcian Short Film. She is currently working on the feature documentary Sueños retenidos.
Kristina Zorita Arratibel (Donostia, 1968) She is a journalist with more than 30 years of experience in EITB's news services. She is also the director of two short films and a jury member at several film festivals. She holds a master's degree in screenwriting from the London Film School. Zorita participated in the creation of (H)EMEN, the association for the audiovisual and performing arts sector in the Basque Country, in 2016. She is currently its co-president.