Europe, the 1920s. Always the diplomat, Alex Hazen is slow to take sides. Cassie Bowman wants him to be more decisive and leaves him in Rome just as Mussolini is coming to power. At the end of World War II, Emily, Hazen’s wife, invites Cassie, now a famous journalist, to dinner.