Karen and Martha are headmistresses at a boarding school for girls. Furious at having been punished, a spiteful student thirsty for revenge overhears something being said and uses it to concoct a lie accusing the teachers of reprehensible behaviour. The scandalous rumours of a romantic relationship between the two teachers spread like wildfire through the school community, with immediate and devastating results.