Chile, summer 1990. As the dictatorship is in its final throes, fifteen-year-old Celeste is spending the holidays with her family on a beach by the Atacama Desert when an event shatters her adolescence and sends her mother into a downward spiral. Months later, drawn by the promise of a solar eclipse, Celeste returns to the spot, but nothing is the same. In a changing country, she must find her own path.