The film is a modern adaptation in the centre of Mexico City of the novel by Naguib Mahfuz, set in the Cairo of the forties. It focuses on Miracle Alley and is divided into four parts: the first three (Rutilo, Alma and Susanita) are self-standing tales of three people whose stories entwine with one another, and the fourth (El Regreso) completes the narratives a couple of years later.