A cat finds himself in a water-covered world, apparently with no trace of human life. He finds refuge on a boat populated by animals of other species. Getting on with them all will be an even greater challenge than surmounting his fear of water. During this adventure, they will have to prove their courage and overcome their differences to adapt to this new world. Oscar and Golden Globe for Best Animated Feature following its premiere in the Un Certain Regard section at Cannes.