In a Russian country house, two boys, Anton and Zhenya, shoot air rifles at bottles. Anton suddenly fires at a cat, shocking Zhenya. Their friendship becomes strained. That evening, Anton's father takes them to the river and recalls his own childhood, when he built a forest shelter together with a friend. As night falls, Anton tries to reconcile, but Zhenya rejects his friendship. The next day, at the bus stop, they part without speaking, their silence filled with unspoken tension and guilt.