The Basque Country, 1937. Driven from their home when war breaks out, Karmele and her family flee to France, where she is contacted by the Basque cultural embassy in exile, who use music and dance to combat the war. There she meets and falls in love with Txomin, a professional trumpet player. After living in Venezuela for a time, the couple come home with the hope of recovering everything that was taken from them.