Warsaw, Poland - December 13th 1981 - Martial law is imposed and overnight shuts down the country just as British psychiatry professor Dr Joan Andrews arrives as a guest lecturer at the University. Taxis have been replaced by tanks; citizens are treated like criminals. But as chaos engulfs the city, armed with her camera, she witnesses a brutal murder by the secret police. In mortal danger and trapped as Poland is closed down, Joan becomes a hunted fugitive running for her life.