She Walks in Darkness draws inspiration from the biggest covert operation against ETA, which marked a turning point in the fight against terrorism in Spain. Based on the historical, political and social context of the 90s and the 2000s, the film tells the story of Amaia, a young Civil Guard who spends more than ten years with the terrorist group as an undercover agent, tasked with finding the hiding places used by the organisation in southern France.