In a peripheral neighbourhood, where the rural and urban worlds meet, the houses of the first migrants who arrived after the post-war period coexist with the new blocks of the dormitory city, where the latest wave of migration is concentrated. This humble corner is now an authentic global village. Good Valley Stories is a sum of constructs, of social, generational and identity, urban and ecological conflicts, but it is also a calm and humanistic look at today’s world.