Tucumán, Argentina, 2014; a young woman is admitted to a hospital with severe abdominal pain, unaware she is pregnant. She wakes up handcuffed to a gurney and surrounded by police. She is accused of having self-induced an abortion and, after two years in detention, is sentenced to eight years in prison for aggravated homicide. A female lawyer from Tucumán will fight for her freedom with the support of thousands of women and organizations, who unite to change the course of history.