Until the age of two-and-a-half years old, Amélie describes herself as a digestive tube, inert and vegetative. Then comes the crucial event that throws her headlong into the world of childhood. For the next six months, she discovers language, her parents, her brothers and sisters, the paradise of her garden, her passions (Japan and water), her aversions (the carp), the seasons and time. Everything that, from the age of three, shapes the human person for the rest of their lives.