Set in the Iraq of the 90s, Mamlaket al-Qasab / The President's Cake follows the odyssey of the nine-year-old Lamia as she sets out with her cockerel Hindi to gather the ingredients for the mandatory cake to celebrate Saddam Hussein's birthday.