La furia is one of the films supported by RTVE Corporation, directed by a woman and released in 2025. In this production, the perspective of women filmmakers has been fundamental in numerous areas: directing, screenwriting, production, cinematography and camera, production design, and art direction, among others. Productions like this exemplify the importance of portraying sexual violence and its consequences in cinema through thoughtful perspectives, both ethical and aesthetic, that break away from sexist stereotypes and from rape culture within the audiovisual field.
She has been an advisor to the RTVE Corporation since 2025 and has chaired its Equality Observatory since then. She was the first woman to direct a radio station in Spain when she took the helm at Canal Sur Radio in 1996. From the 1980s to the early 1990s, she directed and presented the first programs featuring only women on radio and television. She has worked at Cadena SER, Radio Cadena Española, Radio Nacional de España, Andalucía Abierta Radio, and Canal Sur Televisión. She was also a member of the Audiovisual Council of Andalusia from 2005 to 2010 and director of the Andalusian Studies Center until 2019.
Journalist and researcher. She is the head of the Equality Observatory at RTVE, where she has worked since 2022, ensuring compliance with the corporation's legal commitments on equality. She is currently pursuing a Ph.D. in Gender Relations and Feminist Studies at the University of Zaragoza, focusing her research on the depiction of sexual violence in cinema, particularly in rape-and-revenge films directed by women.
Film Director. She directed Formas de Jugar, which won the Best Short Film Award in the Noves Visions section at the International Film Festival of Catalonia (Sitges) in 2015. She also directed the short film Jauría, which premiered in the Official Section at the Málaga Film Festival in 2018, as well as the feature film El zoo, also in 2018. She will release La furia in 2025, a film addressing sexual violence and its consequences in the life of the protagonist.
She is a film producer and the founder of the production company Ringo Media. She has worked on productions such as La novia (2015) and Verano 1993 (2017). For the latter, she was nominated for Best Production Management at the 2018 Goya and Gaudí Awards. She produced Matria (2023), Diari de la meva sextorsió (2024), L’edat imminent (2024), Filmes de paxaros voando (2024), and La furia (2025).