Filmmakers Juana Macías, Belén Macías, and Ramón Salazar, who have extensive experience in film and television, will participate. They will discuss the challenges and nuances of directing serial fiction. They will discuss working with actors, narrative rhythm, differences between film and television, and constructing universes that accompany viewers throughout several episodes. Antonio Hens will moderate the conversation.
In television, he has directed or worked on series such as Desconocidas (2021-2022), Entreolivos (2017-2018), Arrayán (2001-2013), and Servir y proteger (2022), among others.
As a producer, he has made 11 short films, 9 documentaries, and 12 fiction features, earning four Goya Award nominations and one win. His films have been showcased at Sundance, Rotterdam, and San Sebastián. He is currently president of PROCINEMA and a board member of the Andalusian Film Academy.
In cinema, her shorts El puzzle and Mala espina won over seventy national and international awards. Her debut feature, El patio de mi cárcel (El Deseo), competed in San Sebastián, earned several prizes, and received four Goya nominations. She later directed Marsella (Tornasol), nominated for two Goya Awards, and Verano en rojo (2023), acclaimed by audiences and critics alike.
He trained as an actor at ESAD Málaga and studied screenwriting at ECAM. His first short, Hongos (1999), gained wide international recognition and led to his debut feature, Stones (Piedras, 2002), selected for the Berlinale and nominated for a Goya Award for Best New Director.
He went on to direct 20 Centimeters (2005), awarded at Locarno and released internationally; 10,000 Nights Nowhere (2013), marking the beginning of his creative partnership with actress Susi Sánchez; and Sunday’s Illness (La enfermedad del domingo, 2018), premiered at Berlinale and Tribeca, with Sánchez winning the Goya for Best Actress.
Winner of a Goya Award in 2000 for the short film Siete cafés por semana and nominated for Best New Director in 2010 with her debut feature Planes para mañana, she has directed six features (Planes para mañana, Embarazados, Bajo el mismo techo, Fuimos canciones, El favor, and Las chicas de la estación) and nine shorts awarded at more than fifty national and international festivals. Her seventh feature, Looking for Michael (Persiguiendo a Michael), will premiere in 2026.
Author of the book 24 palabras por segundo. Cómo escribir un guión de cine, she was vice president of CIMA for six years, where she led initiatives such as CIMA Mentoring and the Women in Action! award to support new female talent.