During the summer, a film crew travels the roads and towns of northern Spain. They follow the steps of the clandestine journey undertaken by the group Cantacronache, who in the summer of 1961, at the peak of Franco's dictatorship, collected popular protest songs. Seen through the lens of oral memory and of the sound files recorded in 1961, the two journeys talk to one another, lending shape to an emotional and political geography of a territory in which the wounds of the past remain open.