Nos défaites / Our Defeats draws a picture of our relationship with politics through a game involving the restaging by secondary school students who reflect on concepts such as unions, capitalism and social uprisings whilst acting in and directing extracts of films made post-May ’68. How much importance does the revolution or engagement hold in their everyday lives? How do they perceive the world they’re growing up in? And, above all, would they change it, destroy it or build a new one?