A film about the Chile hidden behind the curtain of its heart-rending memory. Twenty-two years after Pinochet's coup d'état, Patricio Guzmán returned to his country to understand how and to what extent the oblivion imposed by Pinochet had been capable of destroying the memory and energy of a people.