In the streets of London, Mike, a young homeless man, struggles to survive as he deals with his past and attempts to turn his life around. His life revolves around marginalisation and brief glimmers of hope. As he progresses along a road to self-discovery, unexpected chances come up that could mean a new start. Urchin is an intimate and moving portrait of human fragility and the possibility of redemption.