Police superintendent George Edward Grodman's testimony sends an innocent man to the gallows for the murder of Hannah Kendall. Forced to resign, Grodman is replaced by his rival John R. Buckley. One night, after a party at Grodman's house attended among others by MP Clive Russell and Hannah's nephew, Arthur Kendall, the latter is murdered.